Finał konkursu MedTech-Athon
Głównym celem MedTech-Athonu było wypracowanie koncepcji praktycznych rozwiązań lub demonstratorów w obszarze medycyny przez doktorantów Politechniki Warszawskiej.
Do udziału w konkursie zgłosiło się 7 zespołów. Każdy zgłoszony zespół musiał być interdyscyplinarny i składać się przynajmniej z 2 uczestników Szkół Doktorskich PW. Uczestnicy przygotowywali się do finału przez prawie dwa miesiące. W miniony weekend w CEZAMAT odbyło się wydarzenie główne, podczas którego poznaliśmy wszystkie projekty, a jury wyłoniło zwycięzców.
– Uczestnicy wydarzenia, a w szczególności mentorzy, wśród których były osoby reprezentujące środowisko medyczne i przemysłowe, instytucje finansowe i zajmujące się regulacjami prawnymi oraz profesorowie naszej uczelni, podkreślali wysoki poziom aktywności i kreatywność uczestników – podkreśla prof. dr hab. inż. Zbigniew Brzózka, członek jury MedTech-Athonu oraz przewodniczący Rady Naukowej CB POB Biotechnologia i inżynieria biomedyczna.
Wyniki
- Pierwsze miejsce zajął zespół Personal-Sensbox (projekt stworzenia przenośnego systemu monitorującego dla osób cierpiących na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc, który mierzy poziom wybranych zanieczyszczeń powietrza szczególnie niebezpiecznych dla osób z tą chorobą i ostrzega o przekroczeniu norm), który otrzymał 40 tysięcy złotych do zrealizowania w ramach programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza” w Centrum Badawczym POB „Biotechnologia i inżynieria biomedyczna”.
- Drugie miejsce ex aequo zajęły zespoły FluoFibers (innowacyjna metoda detekcji biomarkerów choroby Alzheimera z wykorzystaniem biologicznie modyfikowanych układów fotonicznych) oraz Scienceporium (biodegradowalny zestaw testowy do wczesnego wykrywania wirusa Lassa; zestaw charakteryzuje się prostotą i łatwością obsługi). Jury przyznało im po 30 tysięcy złotych na kontynuację prac nad projektami.
- Wyróżnienie przypadło zespołowi Prędkość Dzika (urządzenie do rehabilitacji oddechowej z możliwością podłączenia do telefonu komórkowego i łączenia terapii z grami lub korzystaniem z innych aplikacji), który otrzymał nagrodę w postaci udziału w programie Akcelerator PW, realizowanym przez CZIiTT.