Siedmiu laureatów konkursu ENERGYTECHDEMO
System do zarządzania infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych oraz ko-elektrolizer wysokotemperaturowy zintegrowany z wewnętrznym katalizatorem korekcji składu gazu do produkcji paliw syntetycznych - to dwa z siedmiu projektów, które będą realizowane w ramach grantów otrzymanych w konkursie ENERGYTECHDEMO.
Zgłaszane do konkursu projekty miały skupić się na opracowaniu demonstratora innowacji produktowej lub procesowej dla jednego z siedmiu ogniw łańcucha wytwarzania, konwersji i magazynowania energii.
Lista laureatów i docenionych projektów:
- dr inż. Adrian Chmielewski z Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych, projekt „Innowacyjny demonstrator typu OFF-GRID mobilnej stacji ładowania pojazdów EV, z interfejsem energoelektronicznym przystosowanym do autonomicznego wytwarzania, przetwarzania i magazynowania energii z komponentami PEM, PV oraz BES”;
- dr hab. Nataliya Kizilova, prof. uczelni z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa, projekt „Podejście Digital Twin w inspirowanym biologią projekcie ogniwa paliwowego PEM”;
- dr hab. inż. Małgorzata Kwestarz z Wydziału Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska, projekt „Demonstrator układu automatycznego dozowania wodoru do sieci gazowej i efektywnego rozliczania dostarczonej energii odbiorcom”;
- dr inż. Marek Michalczuk z Wydziału Elektrycznego, projekt „Wysokosprawny napęd bezpośredni pojazdu elektrycznego, z silnikiem o zredukowanej zawartości metali ziem rzadkich, wbudowany w koło”;
- dr hab. inż. Ryszard Piramidowicz, prof. uczelni z Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych, projekt „Zaawansowany System Diagnostyki i Optymalizacji Produkcji Cienkowarstwowych Struktur Fotowoltaicznych SMART-PV”;
- dr inż. Arkadiusz Szczęśniak z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa, projekt „Opracowanie ko-elektrolizera wysokotemperaturowego zintegrowanego z wewnętrznym dedykowanym katalizatorem korekcji składu gazu do produkcji paliw syntetycznych”;
- mgr inż. Grzegorz Wrona z Wydziału Elektrycznego, projekt „System do zarządzania infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych pozwalający na efektywne wykorzystanie magazynów energii oraz technologii V2G w procesie ładowania pojazdów elektrycznych”.