Filmowa prezentacja grantów dydaktycznych
Beneficjenci pierwszego konkursu na granty dydaktyczne zaprezentowali w formie wideo programy przedmiotów, których utworzenie było możliwe dzięki uzyskanym środkom z programu IDUB.
Celem programu grantów dydaktycznych jest zwiększenie motywacji do uaktualniania treści i technik kształcenia oraz tworzenie sprzyjających warunków dla wprowadzania innowacji, otwarcie szans rozwojowych dla wszystkich aktywnych nauczycieli akademickich, równoważenie dostępu do środków ogólnouczelnianych, stymulowanie wymiany doświadczeń (w trakcie i po zakończeniu cykli kształceniowych), podnoszenie jakości kształcenia przez promowanie zindywidualizowanego podejścia oraz wprowadzanie nowych mechanizmów ewaluacji.
Krótkie filmy dot. grantów dydaktycznych:
- „Opracowanie nowego programu studiów drugiego stopnia realizowanego przy wykorzystaniu innowacyjnych technik kształcenia na kierunku Inżynieria środowiska o specjalności Instalacje i sieci sanitarne” – dr inż. Sławomir Grabarczyk z Wydziału Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii;
- „Laboratorium Chemicznych Źródeł Prądu” – prof. dr hab. inż. Marek Marcinek z Wydziału Chemicznego;
- „Smart city – mroczne widmo czy nowa nadzieja?” – dr hab. inż. Robert Olszewski, prof. uczelni z Wydziału Geodezji i Kartografii;
- „Rozwój interdyscyplinarnego profilu kształcenia z zakresu inżynierii biomedycznej i fizyki medycznej wobec wyzwań współczesnej fizjologii sportu” – dr inż. Monika Petelczyc z Wydziału Fizyki;
- „Przygotowanie programu nowej specjalności Zaawansowane metody projektowania i rozwoju produktu w inżynierii mechanicznej na studiach magisterskich na Wydziale SiMR, na kierunku Mechanika Pojazdów i Maszyn Roboczych” – prof. dr hab. inż. Jerzy Pokojski z Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych;
- „Opracowanie nowego programu studiów drugiego stopnia na kierunku Cyberbezpieczeństwo” – dr hab. inż. Krzysztof Szczypiorski, prof. uczelni z Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych;
- „Nowa jakość kształcenia w obszarze inżynierii tkankowej” – prof. dr hab. inż. Wojciech Święszkowski z Wydziału Inżynierii Materiałowej;
- „Przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Międzywydziałowy projekt interdyscyplinarny BIM o charakterze interdyscyplinarnym, wykorzystujących innowacyjne techniki kształcenia, ze szczególnym uwzględnieniem pracy grupowej i rozwiązywania problemów projektowych” - dr inż. arch. Jerzy Grochulski, prof. uczelni z Wydziału Architektury